Statusrapport

Ryggraden på den lede vintern knakar betänkligt. Orion står allt lägre för varje natt. Snart triumferar en ny årstid.
Till alla på dessa breddgrader som ännu sitter och fryser kan jag skänka ett tröstande ord: Det är över vid Valborg. Så har det varit under de år som förflutit sedan jag flyttade norrut. Så lär det bli även i år (om än med lite kvardröjande snö här och var).

Ja, jag lever (tackar alla som frågar). Emellertid har merparten av min uppmärksamhet befunnit sig i en annan värld. Närmare bestämt skrivandets.
Arbetet med uppföljaren till ”Döden som gav liv” har fortgått under hela vintern och nästan 40 mäktiga kapitel ligger nu framför mig. Det har, förklarligt nog, tagit mycket av min tid i anspråk. Och mer än så…
Sanningen att säga har jag levt, drömt och andats boken. Varje timma, vaken såväl som sovande, har den funnits med mig. Varje karaktär, varje händelse, varje känsla… Vi talar om en vandring värd namnet. Och den är inte över än.
Sista akten återstår. Alla trådar ska få knytas samman och delarna bli just den helhet som var menad.

Inom kort lär jag återkomma och besvara de mest frekvent ställda frågorna. Under tiden uppmanar jag dem som inte redan gjort det att besöka närmaste bibliotek eller bokhandel och lägga vantarna på ”Döden som gav liv”. Ännu är kvällarna mörka. Än återstår tid för nya läsupplevelser.

/Leo

Kommentera

