Nytt år, nya äventyr!

Var början tar sin början… i ett slut.

– Drakh an Demorath, ur Döden som gav liv, kapitel 34 – ”Byn som Gud glömde”

Sådärja! Ännu ett år läggs till handlingarna. Och vilket 2014 det blev! Nog för att det bråkats, jävlats & tjyvnypts på sina håll i världen, men i min alldeles egna värld av skaparlust har det hänt både det ena och det andra som gör att detta år inte låter sig glömmas i första taget. Min andra roman – Ljudet av mol tystnad – blev publicerad, ett antal konserter gick av stapeln, Midvinterglöd… Ja, jag är nöjd, för att dra en underdrift.

Vore jag nu lagd åt att avgiva nyårslöften så torde mitt handla om att låta 2015 bli allt vad 2014 var, fast mer. Men så försiggkomna ska vi inte vara. Kronh tera sulax – tiden har svaret. Framtiden blir till nutid fort nog ändå.
Så gott slut, vänner! Lev väl, gör allt som jag skulle ha gjort (och självklart kommer att göra) samt håll skaparflaggan högt!
/Leo

Leo Flavum, Hudiksvall

Leo Flavum, Hudiksvall  Foto: Utblick  http://www.fotograf-hudiksvall.se

Och förresten… Xhaimeriernas ord för champagne är aluvia braak. Ordagrant blir det ‘rapjuice’. Så var försiktiga :)

Kommentera

