Form följer fägring

Huddinge Sjukhus är bastardavkomman av Dödsstjärnan, Gusten Grodslukare och en pensionerad M4-stridsvagn. På mobbarens manér tycks den ha knuffat sig på plats, alltmedan omgivningen vettskrämt tvingas huka vid plättarna som blir över.
Inom dess väggar är det tänkt att människor ska göras friska och krya. Houston, we have a…

Inte för att jag direkt känner mig hugad att gå in och se efter. Min överaktiva fantasi har redan byggt upp sceneriet åt mig. Det blir något i stil med droidfabriken på Geonosis. En arm här, ett huvud där. Montera ihop, funktionstesta, spotta ut… Troligen bara fantasi. Troligen…

Det här är inledningen till min gästkrönika i Nytt i Flempan. Fortsättningen finns att läsa här – http://nyttiflempan.sh.se/torget/2015-11-25/G%C3%A4stkr%C3%B6nika-Arkitektur-p%C3%A5verkar-oss-mer-%C3%A4n-vi-tror-12990.html

/Leo

 

Kommentera

