Systemkalops

August: *Nyper Astrid hårt i sidan*
Astrid: ”AJ!!! Det gör ont! Sluta!”
August: ”Vad snackar’u om? Det gör ju inte alls ont. Jag känner ju ingenting.”
Astrid: ”Men det är ju du som nyper mig. Och jag som sen får gå med blåmärke.”
August: ”Äsch! Sluta va så känslig. ”


August: ”Vad står du här och töntsurar för?”
Astrid: ”Jag orkar snart inte mer. De la ner busslinjen, flyttade skolan, stängde vårdcentralen och drog in min sjukpenning. Det känns som om allt bara kollapsar.”
August: ”Va snackar’u om? Sveriges finanser är ju tajta som en knipövad mutta. Och tillväxtkurvan…” *Menande ögonkast mot skrevet* ”Det är fakta! Men sånt biter väl inte på den som redan bestämt sig?”
Astrid: ”Men du drabbas ju inte. Du bor i ett fint område i storstan, har ett bra jobb och mycket pengar.”
August: ”Åh, kränktheten… Sluta med din alarmism!”

Hanteras varligt. Alla grytor kan koka över.
/Leo

Kommentera

